
REGULAMIN SKLEPU
§ 1. Postanowienia ogólne
- Sklep internetowy ak-polska.pl, dostępny pod adresem https://www.ak-polska.pl, prowadzony jest przez firmę AK Andrzej Koprowski, z siedzibą w Luboniu (62-030), przy ul. Fryderyka Chopina 11, NIP: 9720272010, REGON: 300437414, zwaną dalej "Sprzedawcą".
- Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu, w tym zasady składania zamówień, płatności, dostawy, gwarancji, reklamacji oraz odstąpienia od umowy.
- Regulamin jest dostępny na stronie internetowej Sklepu w formie, która umożliwia jego pobranie, utrwalenie i wydrukowanie.
- Wszystkie produkty oferowane w Sklepie są fabrycznie nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych, oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
- Ceny produktów w Sklepie podane są w złotych polskich i zawierają podatek VAT (ceny brutto).
- Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną dla klientów prowadzących działalność gospodarczą oraz klientów detalicznych (konsumentów).
§ 2. Zamówienia
- Zamówienia można składać 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, za pośrednictwem strony internetowej Sklepu.
- Warunkiem złożenia zamówienia jest prawidłowe wypełnienie formularza zamówienia, w tym podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
- Po złożeniu zamówienia Klient otrzymuje e-mail z potwierdzeniem przyjęcia zamówienia do realizacji.
- Umowa sprzedaży zostaje zawarta z chwilą potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia do realizacji.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do odmowy realizacji zamówienia w przypadku, gdy:
- dane podane przez Klienta są nieprawidłowe lub niepełne,
- zamówiony produkt jest niedostępny,
- zaistnieją inne okoliczności uniemożliwiające realizację zamówienia.
§ 3. Płatności
- Sklep akceptuje następujące formy płatności:
- karty płatnicze: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro,
- płatność za pobraniem,
- przelew bankowy.
- Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest Blue Media S.A., Payu, InpostPay.
- W przypadku płatności przelewem, Klient jest zobowiązany do dokonania płatności w terminie 3 dni od daty złożenia zamówienia. Po upływie tego terminu zamówienie zostanie anulowane.
- W przypadku wystąpienia konieczności zwrotu środków za transakcję dokonaną przez Klienta kartą płatniczą, Sprzedawca dokona zwrotu na rachunek bankowy przypisany do karty płatniczej Klienta.
§ 4. Dostawa
- Dostawa zamówionych produktów odbywa się za pośrednictwem firmy kurierskiej.
- Koszty dostawy pokrywa Klient, chyba że Sprzedawca postanowi inaczej.
- Czas realizacji zamówienia wynosi zazwyczaj od 1 do 5 dni roboczych od momentu zaksięgowania wpłaty na koncie Sprzedawcy lub potwierdzenia płatności kartą.
- W przypadku wyboru płatności za pobraniem, czas realizacji zamówienia liczony jest od dnia złożenia zamówienia.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za opóźnienia w dostawie spowodowane przez firmę kurierską.
§ 5. Gwarancja i rękojmia
- Produkty oferowane w Sklepie objęte są gwarancją producenta. Okres gwarancji jest określony w karcie gwarancyjnej dołączonej do produktu.
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Klienta będącego konsumentem z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne rzeczy sprzedanej, zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
- Reklamacje z tytułu rękojmi można składać w formie pisemnej na adres Sprzedawcy lub drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro@ak-polska.pl.
- W reklamacji Klient powinien podać swoje dane, numer zamówienia, opis wady oraz żądanie dotyczące sposobu usunięcia wady.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.
- W przypadku uznania reklamacji, Sprzedawca usunie wadę w sposób wybrany przez Klienta, tj. poprzez naprawę, wymianę na nowy produkt lub zwrot ceny.
§ 6. Odstąpienie od umowy
- Klient będący konsumentem ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży w terminie 14 dni od daty otrzymania produktu, bez podania przyczyny.
- Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy przed jego upływem.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy można złożyć w formie pisemnej na adres Sprzedawcy lub drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro@ak-polska.pl.
- W przypadku odstąpienia od umowy, Klient jest zobowiązany do zwrotu produktu Sprzedawcy niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty odstąpienia od umowy.
- Koszty zwrotu produktu ponosi Klient.
- Sprzedawca zwróci Klientowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostarczenia produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od daty otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania produktu lub do czasu dostarczenia dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Prawo odstąpienia od umowy nie przysługuje Klientowi w odniesieniu do umów:
- o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą Klienta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji Klienta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;
- w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;
- w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;
- w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Sprzedawca nie ma kontroli;
- w której konsument wyraźnie żądał, aby Sprzedawca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Sprzedawca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;
- o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.
§ 7. Ochrona danych osobowych (RODO)
1. Administratorem danych osobowych Klientów jest Sprzedawca. 2. Dane osobowe Klientów przetwarzane są w celu realizacji zamówień, obsługi reklamacji, marketingu bezpośredniego (jeżeli Klient wyraził na to zgodę) oraz w celu wypełnienia obowiązków prawnych ciążących na Sprzedawcy. 3. Klient ma prawo dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych. 4. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do złożenia zamówienia. 5. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności Sklepu.
§ 8. Postanowienia końcowe
- W sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem obowiązują przepisy prawa polskiego.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego regulaminu. Zmiany regulaminu wchodzą w życie z chwilą ich opublikowania na stronie internetowej Sklepu.
- Wszelkie spory wynikłe z tytułu umów sprzedaży zawartych na podstawie niniejszego regulaminu będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.